Ticho má svou řeč, stačí mu naslouchat.
Z pragmatického světa ekonomie se vydala cestou duše. Klára Langrová našla v malování lék i smysl. Prostředek, jak vyjádřit to, co se skrývá mezi světy viditelnými a neviditelnými. Její tvorba propojuje barvy, energii a poezii v obrazy, které mluví beze slov, ale dotýkají se hluboko uvnitř.

Malování jsem milovala už od malička a také jsem se pohybovala v uměleckém prostředí.
Moje maminka je do dnes ředitelka ZuŠ a já tam byla jako doma. Do dnes nevím, proč jsem si vybrala studium ekonomie. Asi pro prestiž a dobré finanční vyhlídky. Zjistila jsem, že to ale není všechno, že když člověk dělá, co ho nenaplňuje, může ho to zničit. Já jsem duchem bohém a pitvat se v číslech mě dovedlo až na pokraj mých sil. Malování mě vrátilo zpět do radostného života.
Nejdříve přichází touha něco namalovat. Například zachytit pocit, že se náš svět prolíná s jinými světy, s těmi neviditelnými. Intuitivně vybírám barvy začnu malovat. Hlava se při tomto procesu neustále diví, protože jen pozoruje, co tělo (duše) koná. Jako bych se rozhodovala z úplně jiného místa než ze své mysli. Poté obraz postupně vrstvím. Mezi jednotlivými vrstvami dochází k tichému dialogu. Obraz mám neustále na očích a vidím ho i se zavřenýma očima. Já se stávám obrazem a obraz mnou. Potupně začnu význam obrazu chápat. Začnu v něm vidět příběh, postavy, světla a stíny. To, co ustupuje do pozadí, i to, co naopak chce hrát hlavní roli. Pak už se jenom nechám vést a obraz dotvářím. Někdy mám pocit, že já obraz nemaluji, ale že obraz se maluje skrze mě.
Jiným případem jsou obrazy, do kterých chci zakomponovat figurální kompozici. V tomto případě to přeci jenom musí být trochu víc promyšlené. Stejně se ale má původní představa od výsledku výrazně liší. Do obrazu vstoupí jiné skryté významy a hlavně energie, která se dopředu nedá naplánovat.


Poezii jsem nikdy moc nechápala, hlavně ve škole při výkladech básní a otázce paní učitelky: Co tím básník chtěl říct?“ A najednou před pár lety ke mně přišla stejně jako malování, jako potřeba sebevyjádření. Je zajímavé, že když mám napsat text k obrazu, tak je to pro mě náročnější než se vyjádřit ve verších, a proto poezií doplňuji význam svých obrazů.
Když člověk vstoupí do mého světa, neměl by hledat logiku, ale nechat se vést pocitem. Moje obrazy nejsou jen o tom, co vidíme očima, ale o tom, co cítíme pod povrchem. „Číst mezi světy“ znamená naslouchat tichu, energii barev a tvarů, které spolu vedou rozhovor beze slov. Každý divák v nich může najít kus sebe, pokud se na chvíli zastaví a dovolí si vnímat.
